Experts delen hun kennis

Reserveer jouw plek

Dag vol kennis en inspiratie!

De Kinderopvang Inspiratiedag wordt echt iets bijzonders! Op 15 juni ben je vanaf 10:00 uur van harte welkom en staat er koffie, thee en iets lekkers voor je klaar. Je neemt niet alleen deel aan twee masterclasses naar keuze, wij zorgen ervoor dat je de gehele dag geïnspireerd wordt. Hoe we dat doen? Dat verklappen we natuurlijk nog niet! Maar we weten het zeker: je gaat bomvol energie en inspiratie naar huis! Tussen de middag geniet je van een heerlijke lunch en we sluiten de dag rond 17:00 uur af met een gezellige borrel.

Los ticket Kinderopvang Inspiratiedag: € 149,-. Kom je gezellig samen met je collega? Dan neem je samen deel voor € 249,-.

Hoe ziet de dag eruit?

Wil je graag wat meer info ontvangen over de dag? Vul hieronder even je gegevens in en ik stuur je meer informatie toe.

Overzicht masterclasses

Diverse experts uit de kinderopvangbranche verzorgen een workshop binnen hun eigen expertise en geven je genoeg tips en trucs welke je direct kunt gebruiken na afloop! Ideaal toch?

  1. De klantgerichte klantenservice
  2. Social Media, de laatste tips, trends en trucs
  3. Praktische tips over goed personeelsbeleid
  4. Wat kan een goede website voor je betekenen
  5. Door de ogen van de klant
  6. Communiceren met ouders
  7. Het inrichten van een kinderdagverblijf
  8. De zin en onzin van reviews & ratings
  9. Klantgerichtheid in de praktijk
  10. Hoe maak je een goed activiteitenprogramma
  11. Van klacht naar tevreden klant
  12. Hoe goed vindbaar ben jij op Google?

Scroll naar beneden voor een uitgebreide toelichting van de masterclasses.

Reserveer jouw plek

villapardoes-logo-kinderopvangawards

Steun jij ook Villa Pardoes?

Villa Pardoes biedt kinderen met een ernstige, mogelijk levensbedreigende ziekte in de leeftijd van 4 t/m 12 jaar een gratis droomvakantie aan. Weet je het nog? We zeggen: De Kinderopvang Inspiratiedag brengt een glimlach.

Inspiratie voor jou = een glimlach voor Villa Pardoes
Van 1 april tot 31 mei geldt: als je je aanmeldt voor de inspiratiedag kun je samen met een collega voor € 250,- (i.p.v. € 300,-) deelnemen aan de inspiratiedag. Wij maken dan € 50,- over naar Villa Pardoes. Zeker weten dat we zo een glimlach toveren op het gezicht van deze kinderen.

Daisy-rondje

Social Media, de laatste Tips, Trends en Trucs

Daisy Kuipers – Het Aktie Atelier

Verreweg de meeste organisaties zetten social media in als marketinginstrument. Super natuurlijk, hoewel…De kinderopvang kan nog een behoorlijke slag slaan op dit vlak. Er is nog veel te verbeteren. Social media is niet iets dat je ‘er even bij doet.’ Social media is een wezenlijk onderdeel van je online marketing (strategie).

In deze praktische workshop maak je kennis met de laatste tips, trends en trucs. Geen moeilijke Engelstalige termen, daar ben ik wars van. Tips die je direct kunt toepassen binnen jouw organisatie. Handig!

Ook zoom ik in op de diverse social mediakanalen die er zijn. Die ken je natuurlijk al, maar ik pik er een paar uit die in de kinderopvang groeiende zijn. Naast de verschillen, laat ik je ook de kansen zien die het de kinderopvang biedt. En wil je eindelijk eens weten hoe je een succesvolle Facebookcampagne uitzet? Dan moet je zeker aanschuiven! Ik verklap natuurlijk nog niks, dat zou de pret alleen maar bederven.

Als jij je aanmeldt voor mijn workshop, zorg ik ervoor dat ik mijn huiswerk goed heb gedaan. Dat betekent dat ik weet waar jouw kinderopvang zich online begeeft. En hoe je dat doet. Je ontvangt van mij- naast algemene tips-, ook direct tips specifiek voor jouw organisatie. Die heb ik al voor je op een digitaal papiertje gezet. Zo kun je direct successen boeken als je weer achter je bureau zit. 100% gegarandeerd! Tot dan!

Jelmer-rondje

Praktische tips over goed personeelsbeleid

Jelmer Hornstra – MTH Accountants & Adviseurs

Wie zien de ouders en de kinderen als eerst? …… Juist, de pedagogisch medewerk(st)ers. Hoe zorgt u ervoor dat zij uw visitekaartje zijn, blijven en mee vooruit gaan? Soms heeft u het allemaal zo mooi bedacht, stiekem al uitgeprobeerd of zelfs al doorgedrukt…… maar werkt dat eigenlijk wel? Personeelsbeleid wordt niet meer ‘alleen’ bepaald door CAO, wet- en regelgeving en directie, maar juist door zelfregie. Hoe kunnen we dit stimuleren? Wat kunt u doen om het maximale eruit te halen? Tijdens deze workshop van onze HR adviseur krijgt u praktijkgerichte tips en bespreken we successen van goed personeelsbeleid.

Jeroen rondje

Wat kan een website voor je kinderopvangorganisatie betekenen?

Jeroen Pernot – KDV Online

Met je website geld verdienen? Jazeker! Jeroen Pernot neemt je op een interactieve wijze mee op ontdekkingstocht naar een succesvolle website. Welke functionaliteiten zijn belangrijk? Hoe deel je een website in? Welke informatie zet je op welke pagina? Uitgangspunt is hoe de klant – de ouder –je website bezoekt in zijn speurtocht naar kinderopvang. Wat wil deze weten en hoe presenteer je dat het beste? Na deelname aan deze masterclass ga je met inspiratie voor je website naar huis!

Foto Jeltje rondje - website

Door de ogen van de klant

Jeltje Meijvogel – Tevreden.nl

In deze masterclass kruipen we in de huid van de klant. Binnen veel organisaties is goed nagedacht over verschillende procedures. Er is beschreven hoe er om wordt gegaan met een inschrijving, de opvolging na een rondleiding en een klacht. Maar…komt dit ook overeen in de praktijk? Is het haalbaar en nog belangrijker: is het klantvriendelijk? Jeltje brengt (een deel van) de klantreis in kaart, kijkende door de ogen van de ouder. Welke emoties voelt een klant? Is hij blij, boos, teleurgesteld of misschien opgelucht? Als jij dit weet, kun je verbeteringen doorvoeren op cruciale punten (zogenaamde: “touchpoints”). Waarmee je de klanttevredenheid verhoogt. Is dat niet inspirerend?

Parenticom

Communiceren met ouders: Laat zien wat je in huis hebt!

Nicole van Asten – Parenticom

En weer hoor je jezelf zeggen: ‘Ja hoor, alles is goed gegaan, lekker gegeten en gedronken, en ook nog heerlijk geslapen. Geen bijzonderheden eigenlijk’ Herkenbaar?
Een veelgehoorde klacht van pm’ers is dat ouders ’s morgens hun kind ‘droppen’, niet weten hoe snel ze weg moeten gaan en nauwelijks tijd hebben om een woord te wisselen. En soms ‘eisen’ ze juist te veel tijd.
Een klacht die we van ouders horen, is dat pm’ers niet altijd geïnteresseerd zijn in hun verhaal ’s morgens, omdat ze het dan heel druk hebben met het ‘in ontvangst nemen’ van alle kinderen. Of ze vinden dat er geen interessante informatie over hun kind wordt verteld.
Zo zie je maar: de kwaliteit van de opvang staat of valt grotendeels met de communicatie naar de ouders!
Tijdens deze masterclass leer je hoe je effectief met ouders communiceert. Overdrachtsmomenten kun je daar heel goed voor gebruiken. Nicole geeft je praktische tips over hoe je ouders de pedagogische meerwaarde van je organisatie laat zien. Dat is fijn én inspirerend!

Rups design - Deesstyling

Het inrichten van een kinderdagverblijf is zo eenvoudig nog niet

Desiree Aalders – Dees Styling & Mirjam van Gemert – Rupsdesign

Hoe richt je een kinderdagverblijf goed in? Je zou denken dat het niet zo ingewikkeld is een kinderdagverblijf, buitenschoolse opvang of school in te richten. Je volgt op tv alle woonprogramma’s en je verslindt de ene na het andere woontijdschrift. Thuis heb je ook de woonkamer ingericht en dat is best leuk geworden.
Bij een kinderdagverblijf is dat toch net even anders. Je hebt meubels die aan de gestelde eisen voldoen. Meubels die je met veel zorg hebt uitgekozen en als je deze neerzet, zou dat toch moeten voldoen? Maar zo werkt het toch niet. Een grote open ruimte met specifieke eisen en wensen heeft een hele andere vorm van inzicht nodig. Inzichten die het beste uit de ruimte halen en een ruimte tot stand brengt, waar iedereen die er moet zijn, ook graag wil zijn, omdat zij zich hier op hun gemak voelen.
In deze workshop zullen Desiree en Mirjam je op de hoogte brengen van do’s en dont’s bij het inrichten van een lokaal en ze geven je veel tips en trucs. Kan jouw kdv, bso of school ook wel een restyling gebruiken, dan is het bezoek van deze workshop misschien wel de eerste stap naar een nog fijnere en rustigere (werk)omgeving.

Hendrik Jan rondje

De zin en onzin van reviews & ratings

Hendrik Jan Glerum – The Feedback Company

We horen het vaak: die onderzoekjes, je wordt ermee doodgegooid, moet dat nou? Ieder bedrijf vraagt na een aankoop of het leveren van een dienst naar je ervaring. Maar waarom? Daar zijn verschillende antwoorden op te geven. In deze Masterclass zoomen we in op verschillende begrippen binnen klantonderzoek. Wanneer is iemand ambassadeur van je organisatie en wat betekent NPS nou precies? En, minstens net zo belangrijk, hoe zorg je voor een 9+ klantervaring? Hendrik kijkt samen met jou naar bijzondere voorbeelden en…hij zet je ook aan werk! Want: hoe zorg jij in 2017 voor een optimale en inspirerende klantervaring?

Klantgerichte klantenservice

Nicole van Asten – Parenticom

De context waarin kinderopvangorganisaties functioneren verandert voortdurend. Inmiddels is groei opnieuw merkbaar De afgelopen jaren was sprake van een krimpende markt: organisaties leveren op alle niveaus een grote inspanning om de potentiële klant voor zich te winnen en de bestaande klant te behouden.
Naast het doen van marketingactiviteiten is het steeds belangrijker, dat op het moment dat de ouder daadwerkelijk in contact komt met een organisatie, dit contact gestroomlijnd en vooral klantgericht en professioneel verloopt. Met andere woorden: de (potentiële) klant voelt zich welkom en wat de klant belangrijk vindt vormt het uitgangspunt voor het gesprek. Medewerkers van bijvoorbeeld de klantenservice of afdelingen Planning & Plaatsing (ook wel Centraal Kantoor) vormen in het verkooptraject van een organisatie dus een belangrijke schakel. Nog niet altijd zijn zij zich hiervan bewust. Of ze weten niet precies hoe ze een actieve bijdrage kunnen leveren aan het verkoopproces.

Paula rondje

Klantgerichtheid in de praktijk

Paula Bernsen – Kinderopvang Wonderland

Ik ben benieuwd hoe jij de volgende zin aanvult: mijn organisatie is klantgericht want…
Onze kinderopvang is genomineerd voor de meest klantgerichte organisatie in de regio. De eerste vraag die ik mezelf stelde was: Waarom zijn wij genomineerd?
Klantgerichtheid is tegenwoordig heel normaal, maar hoe ziet dat er in de praktijk eigenlijk uit? Ken je de kracht van je organisatie en weet je die te benutten?

Trudy van Iwaarden

Hoe kom je tot een kwalitatief goed activiteitenprogramma?

Trudy van Iwaarden – Doenkids

DoenKids is begonnen vanuit een eigen behoefte. Als moeder van schoolgaande kinderen wilde ik graag weten wat mijn kinderen doen op de BSO. Als ik mijn zoons er naar vroeg hadden ze zogenaamd nooit iets gedaan. Hoe kun je als BSO of kinderdagverblijf jouw ouders daar nu wél goed over informeren? En ook: hoe kunnen pedagogisch medewerkers met de uiterst beperkte voorbereidingstijd toch hele uitdagende activiteitenprogramma’s samenstellen? Hoe kun je daarbij ook de kinderen betrekken? Handige tips en trucs komen aan bod voor het samenstellen van een programma.

Parenticom

Van klacht naar tevreden klant

Nicole van Asten – Parenticom

Ouders klagen weleens, terecht of niet. Maar…, wat heb je liever? Dat ouders zich beklagen in de omgeving, op het schoolplein, bij andere klanten? Of toch liever bij jou?
Een klacht is een kans om aan te tonen dat je ook dan klaarstaat! Of misschien juist dan. Want als de ouder zich gehoord voelt en als je de klacht goed oplost, groeit de vertrouwensband. En het mooie is: deze ouder laat zich sneller positief uitl over je organisatie!
Tijdens deze masterclass leer je hoe je het beste omgaat met een klacht. Je weet hierna klachten om te buigen naar een positieve ervaring voor de ouder en een leerervaring voor jouw organisatie. Een klacht was nog nooit zo inspirerend!